De vijfde en de zesde week - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu De vijfde en de zesde week - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu

De vijfde en de zesde week

Blijf op de hoogte en volg Margreet

22 Mei 2015 | Zweden, Tingsryd

En toen waren we al over de helft, wat gaat het toch erg snel.

Maandag 11 mei: vandaag weer stage gelopen, niet zo veel meegemaakt.

Dinsdag 12 mei: vandaag moest ik 7:00 uur beginnen. Ik mocht kijken hoe ze het met de broodjes deden en hoe ze het deden hoeveel ze moesten bakken.

Woensdag 13 mei: een weer een nieuwe stage dag.

Donderdag 14 mei (hemelvaartsdag): vandaag mocht ik zelf kiezen of ik vrij wou of gewoon werken, ik heb gekozen voor niet werken. Ik zou vandaag `verhuizen`naar een 2 persoon`s stuga, maar woensdag middag kreeg ik te horen dat ik ook wel in mijn eentje in een 4 persoon`s stuga mocht blijven. Dus dat werd niet verhuizen.
Vandaag zijn we aan het touren geweest met Bjorn (die werkt hier op de camping) Ook zijn we naar een lieve kleine camping geweest. En naar een dorpje waarvan ik naam even niet meer weet.
Vanavond zijn we met z`n allen naar de pizzeria geweest. (ja, alweer de pizzeria)

Vrijdag 15 mei: 6:00 uur van bed, om de meiden bij de bus te brengen. En toen was de dag aangebroken, de meiden gaan en ik blijf alleen met de jongens achter.
De meiden moesten 7 uur bus. Lekker vroeg!!
En toen moest ik wachten tot half 9 dat we weer weg gingen naar stage.

Zaterdag 16 mei: vandaag heb ik even uitgeslapen tot 9:45 uur. Vandaag heb ik eigenlijk niks gedaan, nou ja behalve het huisje schoonmaken, maar ja dat is niet zoveel werk.

Zondag 17 mei: en weer even helemaal niks gedaan.

Maandag 18 mei: vandaag voor het eerst bij kassa gestaan. Voor elk groente en fruit hebben ze aparte code die ze uit hun hoofd kennen. Dat vind ik best knap.
Het geld is erg makkelijk. Het muntgeld doen de klanten in een soort en met automaat en het briefgeld krijgen wij en die doen we ook weer ergens in. (ik kan het niet echt goed uitleggen)

Dinsdag 19 mei: vandaag mocht ik weer 7:00 uur beginnen. Dit keer mocht ik grillen. Hier kun je gewoon en gegrilde kip kopen kant en klaar. En ze zijn heerlijk!!! Toch jammer dat we dat niet in Nederland hebben.
`s avonds heb ik de eerste halve finale van het Eurovision Songfestival gezien. Trijntje is niet doorgegaan zoals jullie weten natuurlijk, persoonlijk vind ik het niet erg. Het liedje vond ik echt niks. Mijn favoriet komt donderdag pas.

Woensdag 20 mei: 7:45 uur de wekker gaat af en ik voel me niet goed. Vandaag maar even op camping gebleven.

Donderdag 21 mei: vandaag weer stage gelopen.
`s avonds de tweede halve finale gekeken met mijn favoriet Zweden!! Nee, het komt dat ik nu voor 10 weken in Zweden, want het zou nog mijn favoriet zijn als ik Nederland was.
En Zweden is wel door naar de finale. :D

Vrijdag 22 mei: en dat was weer de laatste stage dag van de week.

Nog 4 weken en dan ben ik weer in Nederland.
Zoals ik al zei wat gaat dat toch snel!!

  • 22 Mei 2015 - 21:32

    Cecile:

    Hoi Margreet,
    Leuk om weer van je te horen
    Alweer 10 weken weg. Je zult dus wel een aardig mondje Zweeds spreken?
    Røtelmetøtel, smörrebröd ........
    Veel succes met de laatste 4 weken.
    Groeten uit Boekelo,
    Cécile

  • 01 Juni 2015 - 11:09

    Mirela Niemeijer:

    Hallo Margreet!

    leuk, he, de Eurovisie! Het is daar zeker een heel groot feest geweest!

    Hoe ging afgelopen week nog bij ICA? Gaat het met de stageopdrachten, krijg je inzicht in de Zweedse manier van werken? Ben zo benieuwd naar je presentatie hier op school, volgend jaar!
    Maak alsjeblieft veel foto's, als je je stage zult presenteren en erover vertellen, praat je veel makkelijker als je foto's hebt om te laten zien.

    En is de Zweedse zomer al begonnen? Is het warmer? Al gezwommen in het mooie meer bij de camping?

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes,
    M.Niemeijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 Maart 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 4267

Voorgaande reizen:

17 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

10 April 2015 - 20 Juni 2015

Zweden ik kom eraan!!

Landen bezocht: