Hier zijn we dan in Zweden. - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan in Zweden. - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan in Zweden.

Blijf op de hoogte en volg Margreet

11 April 2015 | Zweden, Tingsryd

Vrijdag 10 april:
1:45 uur mijn wekker gaat. Ik word wakker en denk eindelijk is het zover: Zweden voor 10 weken. Toch vind ik het spannend zover weg bij m'n ouders. 2:20 uur: even de laatste dingen in m'n tas stoppen en we gaan richting Schiphol.
4:05 uur: we komen aan op Schiphol.
4:30 uur: iedereen is aangekomen op Schiphol. We gaan in de rij voor de balie om in te checken. Maar natuurlijk was dat de verkeerde balie. We moesten wachten tot 4:50 uur totdat onze balie open was.
5:30 uur: we zijn ingecheckt en door de douane heen. En we moeten tot 6:25 uur wachten tot we in het vliegtuig mogen. We lopen wat rond en gaan zitten.
6:25 uur: we mogen in het vliegtuig. Dit is mijn eerste keer vliegen. Ik vind het best wel spannend.
8:20 uur: we zijn geland in Kopenhagen. Nu weet ik het zeker vliegen is niks voor mij en het opstijgen helemaal niet. Ik krijg dan het gevoel of ik ga flauwvallen. Bah dat is zo'n rot gevoel.
Nu even onze koffers halen en roken natuurlijk en de trein opzoeken. WT een drukte voor de kassa waar je treinkaartjes kunt halen.
Nu hebben we de treinkaartjes nu de trein opzoeken. Dat vind ik wel een nadeel van Denemarken, er stond niet zoals in Nederland aangegeven waar zo'n trein heen gaat. Een ook geen conducteur ofzo op het station. Maar toch hebben we de goeie perron gevonden.
9:26 uur: daar komt onze trein. Gelukkig zijn er genoeg zit plaatsen voor onze alle 8 met de koffers.
11:50 uur: we komen aan in Vaxjo. Daar staat Quinta op ons te wachten. Ik zal even uitleggen wie Quinta is: Quinta is een vrouw die al een tijdje in Zweden woont. En als er iets is kunnen we haar bellen.
12:20 uur we gaan het laatste stukje van Vaxjo naar Tingsryd, waar ik dus nu een tijdje woon, met de bus. Quinta heeft tegenover de buschauffeur gezegd waar we uit moesten en die zou dus door de speaker duidelijk zeggen de bushalte.
12:50 uur: we zijn in Tingsryd. Nu moeten we nog een stuk lopen. Normaal is het een kwartier lopen, maar je denk vast al dit zal wel langer geduurd zijn met die zware koffers. Ja, dat klopt. We zijn een half uur bezig geweest.
13:30 uur: eindelijk we zijn op de camping aangekomen. Gelukkig hadden we de indeling gemaakt in Nederland. Dus we kregen de sleutel en dus hebben we gelijk die koffers in de Stuga gedumpt. Tot 14:00 uur konden we eten. Dus hebben we even gelijk even gegeten. En daarna hebben we de koffers uitgepakt. Nou ja uitgepakt. Ik denk dat ik maar die 10 weken uit een koffer leef. Want er is eigenlijk helemaal geen kastruimte. Jah een paar haakjes waar je je kleding kunt ophangen.
15:30 uur: we gaan even boodschappen doen. Nou ja laat dat maar even uit de zin weg. Om 16:00 uur waren we pas bij de supermarkt. We zijn ook langs een andere supermarkt gelopen, maar waar wij heen gingen. Was meer dan een supermarkt. Ze hebben daar ook kleding, schoenen, dekbedden, speelgoed en nog veel meer.
17:00 uur. We zijn weer op de camping met tassen vol.
18:15 uur: even eten koken heerlijke tomaten soep.
20:00 uur. Even Skype met m'n ouders, broer en Boyke.
En daarna ben ik maar gaan slapen.


  • 11 April 2015 - 11:56

    Mirela Niemeijer:

    Margreet, wat een leuke blog!!! Je kunt heel leuk schrijven, ga zo door!
    Oh, de Denemark, inderdaad, alles is in het Deens en de taal vond ik ook niet te verstaan!

    Maar jullie zijn veilig aangekomen, en vliegen is zeker niet iedereen zijn passie maar je hebt het achter de rug en nu zit je 10 weken in een prachtig land!

    Begrijp ik dat jullie ook naar Ica zijn geweest? Heb jij en Jeffrey Per-Olof of zijn zoon, Simon ontmoet?
    Hoe laat moeten jullie maandag beginnen? En gaat een s ochtends en een van jullie s middags?

    Er zal volgende week een mevrouw van de Wasaskolan school bij jullie lamgs komen. Ze heet Friederike Debus, je kunt haar foto op mijn fb zien. Zij doet Internationalisering op die school. Ze zijn daar bezig om een bezoek dag voor jullie te organiseren en kennis met hun Jonge Ondernemers te maken.

    Maar tot dan geniet van het weekend. Ga lekker de dorp in! Achter Borjes is ook een lekker kiosk met broodjes. Voor op het plein ook. Ook is er een goede pizzeria, ziet het niet bijzonders uit maar is lekker.

    Enjoy!!!
    Looking forward to read more!!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 Maart 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4268

Voorgaande reizen:

17 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

10 April 2015 - 20 Juni 2015

Zweden ik kom eraan!!

Landen bezocht: