De derde en de vierde week. - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu De derde en de vierde week. - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu

De derde en de vierde week.

Door: Margreet Ybema

Blijf op de hoogte en volg Margreet

10 Mei 2015 | Zweden, Tingsryd

En daar is mijn derde reisverslag alweer.

Zaterdag 25 april: Overdag zijn we naar Vaxjo geweest om te shoppen, zelf heb ik niet veel gekocht. `s Avonds hadden we een feestje van Borjes in het ijshockey stadion. (en dat was meer dan een half uur lopen) Het was erg leuk met bekende nummer, maar ook Zweedse nummers die ik dus niet kon.

Zondag 26 april: vandaag heb ik helemaal niets gedaan.

Maandag 27 april: Koningsdag in Nederland, in Zweden gewoon stage lopen.

Dinsdag 28 april: de hele dag stage gelopen.

Woensdag 29 april: ook de hele dag stage gelopen.

Donderdag 30 april: we hebben stage gelopen tot 12 uur daarna gegeten en om 2 uur werden we verwacht op de Wasaskolan. Met deze school heeft onze school weer contacten mee.
`s Avonds hadden we een `feest` hier op de camping, met een vuur bult en vuurwerk. Zo wordt gevierd dat de Zomer begint.

Vrijdag 1 mei: vandaag hadden we vrij gekregen van stage, jammer zoals altijd regende het. Dus heb ik maar weer eens helemaal niks gedaan.
`s Avonds hadden we weer een feestje. We zijn eerst met de bus naar Vaxjo gegaan en daarna met een taxi weer naar een jonge zijn huis gegaan. Rond 11:30 uur werden we opgehaald in een limousine, om naar een club te gaan genaamd Grace.
Op het nippertje hebben we de kwart over 2 nog gehaald.

Zaterdag 2 mei: helemaal niks gedaan alweer...

Zondag 3 mei: 8 uur ging m`n wekker, want we gingen weer ergens heen. Niet de hele groep, maar Marina haar vader en stiefmoeder waren hier dit weekend en vandaag mocht ik mee. Rond 9:45/10:00 uur gingen we weg. We gingen naar een elanden park, we moesten wel 1,5 uur in de auto zitten, maar zo zie je wel wat van het land.
Rond 11;15 uur waren we er. Er zat ook een souvenir shop bij, dus daar hebben we eerst rondgekeken en wat dingetjes gekocht.
En daarna gingen we het `park` in. Er waren maar 4 elanden, nou dat viel wel heel erg tegen. Dus rond 12:00 uur hadden we het al weer bekeken. Toen gingen we een stadje/dorpje verderop, daar hebben we een ijsje gehad en rond gelopen.
En daarna weer een stadje/dorpje verder. Daar was ook een camping aan het water. Daar hebben we ook wat rondgelopen.
Later kwamen we langs een Ikea, dus daar gingen we heen.
Voor het eerst in een Ikea en ook nog in Zweden. Waar Ikea vandaan komt, beter kan het toch niet?
We hebben daar wat gegeten en zijn we weer terug gegaan naar de camping.

Maandag 4 mei: en toen was weer een nieuwe stage week aangebroken.
Om 20:00 uur zijn we 2 minuten stil geweest ter nagedachtenis van de Tweede wereldoorlog.

Dinsdag 5 mei t/m Vrijdag 8 mei: de hele week weder stage gelopen.

Zaterdag 9 mei: vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen tot 11:30 uur.
Deze middag zijn we even naar de Borjes geweest, sommige moesten nog wat souvenirs halen.
`s Avonds hebben we nog even het laatste weekend gevierd, omdat alle meiden (behalve ik) vrijdag weer terug naar Nederland gaan.
En dan zijn de eerste vijf weken alweer om, wat gaat dat toch snel!!!

Zondag 10 mei: en toen was het alweer de laatste dag van het weekend. Rond 12:15 zijn we (Marina, Nina, Patrick en ik) even naar de pizzeria geweest. Heerlijk pizza op een lege maag, zo kon ik makkelijk die hele pizza opeten.

En morgen begint weer een hele nieuwe week stage :D

• 10 Mei 2015 - 19:40

Cecile:

Hoi Margreet,
    Hier weer even een berichtje voor jou.
    Je bent alweer 5 weken in Zweden en je stage verloopt goed lees ik.
    Behalve lekker niks doen in je vrije tijd heb je ook al rendieren gezien en zelfs het super Zweedse bedrijf Ikea bezocht!
    Geniet van de mooie zomeravonden waarin het nauwelijks donker wordt.
    Maak je midsummernight ook mee? (21 juni) het grootste festival van het jaar of ben je dan weer thuis?

(Hier volgt een testje Zweeds!!)
    adjö så länge, Ha det så kul, Vänliga hälsningar ,
    Cécile.

• 10 Mei 2015 - 20:53

Margreet Ybema:

Hallo,

Ja, klopt mijn stage verloopt nog steeds heel goed.
    Nee, ik maak midsummernight net niet mee, we gaan 19 juni weer terug.

Hälsningar tillbaka
    Margreet

• 10 Mei 2015 - 21:21

Mirela Niemeijer-Rachin:

He,wat leuk Margreet, dat je met Marina en haar familie meer kennis met Smalland hebt gemaakt!
    Jullie maken veel feestjes mee, zie ik, op de camping, met Borjes en lekker uitstappen in Vaxjo! Mooie tijd!
    Ik hoop dat je geniet van deze ervaring!
    Je zult de meiden zeker missen over een week, maar het wordt ook warmer en jullie kunnen uitstapjes 's middags maken.

Hou alsjeblieft de stageopdrachten in de gaten, laat Per-Olof of Simon wat aftekenen in jouw stageboek.
    Ik probeer toestemming te krijgen om op stagebezoek te komen.

Geniet daar!!!

• 14 Mei 2015 - 13:47

Wiepie Dirksen-Ybema :

Hoi lieve nicht Margreet,
    Wat leuk jouw verslag te volgen. Hartelijk dank voor de kaart die we gekregen hebben.Het gaat goed met jou.Zo af en toe een beetje heimwee misschien? We hebben veel respect voor je zomaar zolang van huis.Wat jammer dat het zo vaak regent. Dat hadden Wouter en Tjitske ook toen ze daar met de tent waren.Het is hier nu vandaag Hemelvaartsdag.Hebben jullie dat ook? Wij zijn net 10 dagen met de caravan naar Wout en Tjits geweest.Roan was jarig en Tjits heeft weer werk. Wouter zit nog steeds met de botbreuken op de bank.Volgende week gaan we weer oppassen.Roan kan al bijna los lopen.Hij is trots maar kan nu overal bij komen en ziet geen gevaar.Lieve Margreet veel plezier nog daar.En nogmaals petje af voor jou! Hartelijke groeten, dikke tuut van ons allen

tante Wiepie en oom Paul.

tt