De eerste en de tweede week in Tingsryd - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu De eerste en de tweede week in Tingsryd - Reisverslag uit Tingsryd, Zweden van Margreet Ybema - WaarBenJij.nu

De eerste en de tweede week in Tingsryd

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

23 April 2015 | Zweden, Tingsryd

En toen was de tweede ook al bijna voorbij. Morgen nog even stage lopen en dan al weekend.

Hier nog een klein verslagje wat ik meegemaakt heb in deze 2 weekjes.

Zaterdag 11 april: we hebben heerlijk uitgeslapen. `s Middags hebben we even heerlijk een pizza gegeten bij de pizzeria. En alweer even boodschappen gedaan.

Zondag 12 april: dit was een niks doen dag. En het weer was ook niet aan te zien. Dus heb ik heerlijk de hele dag film gekeken.

Maandag t/m Vrijdag 13 april t/m 17 april: en toen was het eindelijk maandag. De eerste stage dag. Wat had ik er zin in, maar ook vond ik het best spannend. Kan ik wel goed Engels? Dus snappen ze mij wel als ik iets vertel?
Maar gelukkig was het heel leuk die dag. We kregen gelijk te horen wat we die hele week zouden doen: vakken vullen. Ach zo erg vond ik dat niet, zo kom je te weten waar alles staat.
Vrijdag 15:00 uur: en we kunnen zeggen WEEKEND!!!

Zaterdag 18 april: heerlijk uitgeslapen tot 9:30 uur. Even lekker ontbijten en niks doen. Heerlijk!!
Rond 12:00 uur kwamen sommige mensen met de gedachte we kunnen wel naar Vaxjo. Ik vond het gelijk een goed idee om even van die camping af.
Rond 12:30 uur gingen we naar de receptie om te vragen hoe laat de volgende bus naar Vaxjo gaat. Ze zeiden dat de eerste bus om 16:10 uur ging en dat winkels om 15:00 uur sluiten. Dus besloten we naar het dorpje te lopen en een patatje te halen.
Toen we het eten op hadden en naar de camping weer liepen, liepen we langs de bushalte.
Marina, Nina en ik hadden nog steeds erg veel zin om naar Vaxjo te gaan, dus we vroegen aan de anderen of ze ook mee gingen, maar ze hadden geen zin meer. Dus hebben we gewacht tot 16:10 uur. Rond 17:00 uur kwamen we aan in Vaxjo. De bus deed er nu 50 minuten over, maar dat maakte ons niks uit. Zo kon je weer een stukje van de omgeving bekijken. (de vrijdags toen we aankwamen deden we er 30 minuten over)
Eerst hebben we even rond gekeken wat voor winkels er waren. En toen kwamen we de McDonalds tegen dus gelijk erin en we hebben wat gegeten. Ik heb heerlijk een BigMac menu gehad.
Ook kwamen we een ICA tegen niet zover van het busstation. We hadden boodschappen nodig, dus gelijk maar even boodschappen gedaan. En wat was dat een super mooi winkel. Met een rode loper en al bij de ingang.
Rond 19:10 uur zijn we weer in de bus gestapt, anders moesten we tot 22:00 uur wachten, en nu waren we weer mooi om 20:00 uur op de camping.

Zondag 19 april: rond 11:30 uur word ik wakker gemaakt of ik ook mee wou in de sauna en de bubbelbad. En ze gingen om 11:30 uur. Ik had er geen zin in en het is ook niet mijn ding. Dus besteed ik mijn geld liever aan iets anders uit.
Ze gingen 2 uren, dus had ik mooi even tijd voor mezelf.
Ik heb even de administratie bijgewerkt en film gekeken. (van school moeten we alles bijhouden waar het geld heen gaat.)
`s middags heb ik even heerlijk niks gedaan.
`s avonds kwamen er drie jongens langs twee van hen werken bij Borjes. Waar Marina, Nina, Elbrich en Gerda stage lopen.
Rond 23:00 uur gingen ze weg en gingen we slapen.

Maandag t/m Donderdag 20 t/m 23 april: en weer de hele week vakken gevuld. Haha, ach ik heb er geen moeite mee.

Morgen nog even dan weer weekend, gelukkig gaan de dagen snel, anders waren echt lange 10 weken geweest.



  • 23 April 2015 - 19:22

    Tjitske:

    He Margreet, wat weer een leuk verslag!! Erg leuk om al die bekende plaatsten te horen!! En met de auto doe je er ook een uur over door de natuur wel erg mooi trouwens!! En de pizzeria kennen we ook haha!! Daar hebben wij ook gegeten! Grappig.. Was overigens een hele goeie pizzeria...

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Wij hebben al weer zin om terug te gaan!! Ach en dat vakkenvullen kom je ook wel weer overheen haha!!

    Dikke kus Wout, tjits en Roan

  • 23 April 2015 - 21:01

    Mirela Niemeijer:

    Hallo Margreet!

    Goed te lezen dat het goed met je gaat en je hebt plezier bij ICA. Ook leuk dat jullie veel met elkaar ondernemen maar je weet ook wat tijd voor jezelf te nemen. Je doet het heel goed!

    Zijn jullie tot aan de Shopping center SAMARKAND geweest? Daar is een ICa XXL, echt enorm en mooie winkels. Je komt daar met de bus vanaf het centrum.

    Geniet van je weekend!

  • 30 April 2015 - 20:39

    Cecile:

    Hallo Margreet,
    Hier even een berichtje uit Boekelo.
    Leuk om je te volgen op je avontuur in Zweden. Wat een ervaring. Voor de eerste keer vliegen. Voor de eerste keer zo lang van huis, een vreemd land en een vreemde taal. Ik vind het heel moedig van je. Dit is een prachtige kans om heel veel te leren.
    Deze week waren we een paar dagen op Ymedaem. Gisteren dronken we koffie bij je ouders en Sytse. Dat was gezellig. Boyke begroet ons altijd allervriendelijkst.
    Jacques heeft de klok weer even bijgesteld. We hebben in de tuin gewerkt maar om te varen was het te koud!
    Ik wens je een goede tijd in Zweden en ik blijf je volgen.
    Veel groeten, ook van Jacques,
    Liefs,
    Cécile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 Maart 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4265

Voorgaande reizen:

17 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

10 April 2015 - 20 Juni 2015

Zweden ik kom eraan!!

Landen bezocht: